Vnitřní řád
PhDr. Dana Kramářová LOGOCARE
Ambulance klinické logopedie
dana.kramarova@logocare.cz, +420 774 976 247
Základní práva a podmínky přijetí klienta do péče
Každý klient má ve zdravotnickém zařízení právo na úctu, důstojné
zacházení, ohleduplnost a respektování soukromí při poskytování služeb
zdravotní péče.
Tento vnitřní řád vychází z provozního řádu a Zákona o zdravotních
službách č. 372/2011 Sb. A je závazný pro všechny klienty, kterým je
poskytována logopedická péče v ambulanci klinické logopedie PhDr.
Dany Kramářové LOGOCARE. Neznalost vnitřního řádu ani českého jazyka
neomlouvá.
Seznamte se prosím s následujícími pravidly:
Pracovní doba a způsob objednávání termínů:
Pracovní doba je zveřejněna na dveřích čekárny zdravotnického
zařízení, a také na webových stránkách www. logocare.cz:
Objednání na logopedické vyšetření/terapii je možné telefonicky:
774 976 247 nebo e-mailem: dana.kramarova@logocare.cz. Neobjednaní
klienti nebudou ošetřeni.
KONKRÉTNÍ PRAVIDLA
-
Klient souhlasí s poskytováním informací jiným zdravotnickým a
školským zařízením, které jsou ve vztahu ke klientovi, a kdy je
vzájemná informovanost k jeho prospěchu.
-
Klinický logoped je oprávněn využívat a vyžadovat další odborná
vyšetření a informace, které mohou ovlivnit terapii.
-
O klinickém obraze klienta můžu mluvit se svým supervizorem a
kolegy, ale přísně dodržuji zachování anonymity klienta.
-
Klient souhlasí s možnou přítomností stážistů, kteří se připravují
na povolání klinického logopeda. Stážisté mohou nahlédnout do
zdravotnické dokumentace. Po vzájemné dohodě všech zúčastněných
stran může stážista vést terapii pod mou supervizí.
-
Během terapie může dojít ke změně kontaktu, například zjistím, že
klient přesahuje rámec mé kompetence nebo klientovi/zákonnému
zástupci nebude styl práce vyhovovat, v tom případě ukončíme
spolupráci. K případnému ukončení spolupráce doporučuji ještě jedno
setkání, kde společně ukončíme naši spolupráci a v případě potřeby
nabídnu kontakt na jiné odborníky.
-
Edukace zákonného zástupce probíhá po každé terapii. Klient má právo
setkávání ukončit kdykoliv na zodpovědnost, ocením, když budu o této
situaci informována.
-
Klient nebo jeho zákonný zástupce oznámí zdravotnickému zařízení
změnu jména, adresy, telefonního čísla či závažnou změnu zdravotného
stavu co nejdříve od vzniku této skutečnosti.
-
V případě, že se klient z nějakého důvodu nemůže dostavit na
objednaný termín, telefonicky, e-mailem, se nejpozději 120 min. (2
hodiny) před termínem omluví. Pokud se z terapie zapomene omluvit,
popř. se omluví později, tzn. méně než 120 min. před začátkem
terapie, je klientovi terapie, na kterou se nedostavil bez omluvy,
resp. omluva nebyla provedena včas, účtována částka podle ceníku
zdravotnického zařízení – PhDr. Dana Kramářová, LOGOCARE, ambulance
klinické logopedie Ohmova 271/2, Praha 10 – Petrovice.
-
Klient je povinen dodržet čas svého objednání. V případě pozdního
příchodu na terapii se úhrada za danou terapii nekrátí, je hrazena
částkou za konkrétní, předem domluvenou délku terapie. Při pozdním
příchodu klienta nemůže být terapie prodloužena s ohledem na
následně objednané klienty. Jestliže klient přijde více jak o 15
min. později po domluveném termínu, terapie již nebude poskytnuta.
Klient terapii uhradí částkou podle ceníku služeb zdravotnického
zařízení.
Děkujeme za pochopení.
Poskytování zdravotních služeb
Vyšetření a terapie probíhá v ambulanci, kam klienti vstupují na výzvu
klinického logopeda. Ten poskytuje klientovi zdravotní službu pouze
s jeho souhlasem, případně se souhlasem zákonného zástupce. Klinický
logoped je povinen zachovávat mlčenlivost, využívat získané informace
pouze k poskytování zdravotních služeb ve prospěch klienta a
poskytovat je pouze osobám určeným obecně závaznými předpisy.
-
Nezletilý klient je vždy doprovázen zákonným zástupcem, který je
přítomen při terapii. Pokud je přítomnost zákonného zástupce při
terapii nežádoucí ze strany klienta, po vzájemné dohodě a souhlasu,
zákonný zástupce počká v čekárně. V případě, že na terapii dovede
nezletilého klienta někdo jiný, ač rodinný příslušník, musí dotyčný
mít písemný souhlas zákonného zástupce. Při příchodu zákonného
zástupce nebo pověřené osoby již nejsem zodpovědná za klienta.
-
Dodržujte prosím klinickým logopedem navržený terapeutický postup.
Pravdivě informujte o zdravotním stavu klienta, včetně infekčních
nemocí, užívaných léčebných přípravcích a poskytovaných jiných
zdravotních službách, jenž mohou mít vliv na logopedickou péči a
její efektivitu.
-
Klient nesmí poškozovat a znečišťovat prostory zdravotnického
zařízení a vybavení. Pokud je klient agresivní či způsobí škodu a
dojde k poškození materiálních věcí, je klient nebo jeho zákonný
zástupce povinen materiální škody bez odkladu plně uhradit.
-
Klient je povinen dodržovat v celém objektu zdravotnického zařízení
Ohmova 271/2, Praha 10 Petrovice pravidla protipožární ochrany a
ochrany zdraví a majetku.
-
Klient má povinnost chovat se slušně ke zdravotnickému personálu, a
také ohleduplně k ostatním klientům a jejich doprovodu.
-
Klinický logoped má právo odmítnout k ošetření osobu, která (nebo
její doprovod) se chová nevhodně, omezuje nebo ohrožuje osoby
v prostorách ambulance a čekárny, jeví známky opilosti nebo užití
drog.
-
Hrubé porušení vnitřního řádu ze strany klienta je důvodem
k odmítnutí přijetí klienta do logopedické péče nebo vyřazení
klienta z logopedické péče.
-
Při poskytování logopedické péče klientovi není možné zajistit
v prostorách čekárny a ambulance hlídání ani bezpečnost dětí
klienta.
-
Vnitřní řád ordinace a ceník placených výkonů je vyvěšen v čekárně a
najdete jej také na stránkách www.logocare.cz.
-
V celém zdravotnickém zařízení je zakázáno kouřit.
-
Terapeutické setkání trvá většinou 30 minut nebo 45 minut. Frekvence
setkávání se odvíjí od diagnózy a individuálních potřeb klienta.
Doporučuji alespoň 1 setkání za 14 dní. V ojedinělých případech se
může probíhající terapie prodloužit, klient objednaný na daný čas
však nebude čekat v čekárně déle než 30 minut. Během čekání mohou
klienti využívat zařízení čekárny a WC. Klienti a jejich rodinní
příslušníci se v čekárně chovají tak, aby hlukem nerušili práci
v ambulanci.
-
Telefon a e-mail výhradně používám pro organizační záležitosti
(omluvy, objednání). Terapie nebo konzultace těmito prostředky není
možná. Vždy nemohu zvednout telefon, doporučuji raději SMS nebo
e-mail.
Děkujeme za pochopení.
Úhrada péče:
Za poskytnutou logopedickou péči můžete platit v hotovosti nebo
okamžitou platbou QR kódem, viz přehled poplatků za služby ambulance.
(Přejděte na
CENÍK)
Ceník je dostupný v čekárně nebo na webových stránkách.
Děkujeme za pochopení.
Odmítnutí poskytnutí zdravotních služeb:
Klinický logoped má právo odmítnout ošetřit klienta, který jeví známky
virového onemocnění, zánětu horních cest dýchacích, angíny,
herpetického onemocnění rtu nebo ústní sliznice či jiného infekčního
onemocnění.
Klinický logoped má právo předčasně ukončit poskytování zdravotní
služby nebo odmítnout k ošetření klienta, který jeví známky požití
alkoholických nápojů či návykových látek.
Zdravotnické zařízení může odmítnout poskytování zdravotních služeb
klientovi, který závažným způsobem omezuje práva ostatních klientů,
úmyslně a soustavně nedodržuje navržený léčebný postup nebo se neřídí
vnitřním řádem ambulance (neuhrazení platby za terapii, opakované
neomluvené absence – více jak dvě).
Ukončení poskytování zdravotních služeb:
Zdravotnické zařízení může ukončit poskytování
zdravotních služeb klientovi, který závažným způsobem omezuje práva
ostatních klientů, úmyslně a soustavně nedodržuje navržený léčebný
postup nebo se neřídí vnitřním řádem ambulance (neuhrazení platby za
terapii, opakované neomluvené absence. V případě dvou neomluvených
terapií bude klient vyřazen z evidence.
Klinický logoped má právo odmítnout nebo ukončit péči o klienta,
jestliže požadavky klienta odporují odbornému profesnímu přesvědčení
zdravotníka/klinického logopeda.
Prohlašuji, že jsem byl s výše uvedenými pravidly seznámen a zcela
jsem jim porozuměl. Souhlasím s pravidly klinicko-logopedické péče a
s vyšetřením. Souhlasím se zpracováním a uchováním mnou poskytnutých
osobních a citlivých údajů dle ust. §5, odst. 5 a ust. 9 zákona č.
101/2000 Sb. O ochraně osobních údajů, v platném znění zákona, po dobu
vymezenou příslušnými předpisy pro archivaci dat. (tzv. GDPR)
Vnitřní řád je platný od 3. 4. 2023.